Bel ve boyun fıtığı tedavisi

Akupunktur bel ve boyun fıtığını nasıl tedavi eder?
-Ağrıyı gidererek
-Kas yapıyı gevşeterek
-Ödemi çözerek
-Psikolojik olarak kişiyi rahatlatarak bel fıtığını tedavi eder.

Akupunktur vücutta çok güçlü bir ağrı kesici olan endorfini aktive ederek ağrıyı keser. Yani dışarıdan ilave kimyasal bir ilaç almadan, vücut kendi eczanesinden en güçlü ağrı kesicisini akupunktur desteği ile kullanarak ağrıdan kurtulur.

Akupunktur vücutta mevcut kas gevşeticileri harekete geçirir. Örnek vermek gerekirse, kulakta ‘valium noktası’ uyarılınca gama amino büttirik asit vücutta salgılanmakta. Gama amino bütirik asit çok güçlü bir kas gevşeticidir. Böylece hasta dışarıdan bir kimyasal ilaç almadan kendi vücut eczanesini kullanarak, bel fıtığı etrafında oluşan kas spazmından kurtulur.

Akupunktur vücutta bulunan ödem çözücü maddeleri -bir tanesi herkesin bildiği kortizondur- harekete geçirir. Kortizon fıtıklaşma bölgesinde kıkırdak doku ve çevresinde oluşan ödemi yok ederek, o bölgede ödemin damar ve sinirler üzerindeki baskı etkisini yok eder.

Akupunktur endorfin ve serotonin seviyelerini artırarak hastaya huzur, mutluluk ve rahatlık sağlar. Bu da her hastalık gibi bel fıtığının da daha rahat tedavi edilebilmesini sağlar.
Akupunktur haftada 2-3 kez olmak üzere toplam 10-20 seans arası uygulanır. Seanslar 20-30 dakika arası sürer.