Doğum sonrası, menopoz döneminde, hormon dengesizliğinde, kilo alımlarında, doku elastikiyet kayıplarında, kronik enfeksiyonlarda kadınları çok rahatsız eden ve hayat kalitesini bozan bir durum gelişir. İdrar kaçırma, aşırı aktif mesane, pelvik kaslarda gevşeme, vajinal gevşeme durumlarından biri ya da bir kaçıdır bu durum. Ürojinekoloji de, bu konularla uğraşan jinekolojinin bir alt dalıdır.

Pelvik taban rahim, mesane, vajen, rektum yani alt pelvisteki tüm organları yerinde tutan ve fonksiyonlarını destekleyen kas, bağ dokusu, fasya kompleksidir. Pelvik tabanın yapısı doğumla, hormon eksikliğiyle, yaşla vs bozulursa mesane ve barsak faaliyetlerinin normal yapısı sekteye uğrar ve idrar ya da dışkı kaçırma, pelvik organlarda sarkma, işemede güçlük, pelvik ağrı ve bunlara bağlı cinsel hayatta sıkıntılar ortaya çıkabilir. Bu sorunların çözümü için iyi bir jinekolojik muayene, jinekolojik ultrasonografi, gerekirse ürolojik tetkikler yapılır. Ve hastanın durumuna göre daha kolay ve hastamıza zarar vermeyecek yöntemlerden başlayarak gerekirse cerrahiye kadar uzanan bir yelpazede çözüm sağlanır.

İdrar kaçırma hastalarında uygulanan tedavi yöntemleri aşağıdaki gibidir.

• Mesane egzersizleri
  • Planlı tuvalet egzersizleri
  • Pelvik taban kas egzersizleri
  • Elektriksel stimülasyon
  • Medikal araçlar
  • Farmakolojik tedavi
  • Sentetik materyal enjeksiyonları
  • Mesanenin kas tabakasına botox uygulanması
  • Cerrahi tedavi
  • Kliniğimizde bunlara ek akupunktur, homeopati, radyofrekans uygulamalarını başarıyla kullanıyoruz.

Lütfen benimle iletişime geçin, idrar kaçırma kabusunuz olmasın!