Nöralterapi, vücudun kendi sinir sistemini kullanarak yapılan bir tedavidir. Başka bir deyişle nöralterapi, çeşitli hastalıkların ve özellikle ağrının lokal anestezikler kullanarak Periferik ve santral sinir sistemi yoluyla tedavi edilmesidir. Bu tedavi için %0.5-1 prokain veya lidokain kullanılır.
Nöralterapi klasik tıbbi tedavilere ek olarak ya da yalnızca kendisi uygulanabilen vücutta bütünsel odaklı tüm sinir sistemini dengeleyerek çalışan bir tedavi yöntemidir. Nöralterapide amaç patolojik(elektriksel potansiyeli bozuk) hücrelerin, normale(elektriksel potansiyeli doğal aralıkta) döndürülmesidir. Özellikle hastanın yıllardır devam eden kronik yüklenmelerini ve patolojilerini çözmekte nöralterapi eşsiz bir yöntemdir. Vücut üzerindeki belirli noktalara lokal anesteziklerle bir uyarı gönderilir ve bu uyarıya vücut tarafından bölgesel ve tüm vücudu içeren bir yanıt verilir. Bu yanıt bize hem teşhis koyma hem de tedavi etme konusunda yön verir.
Nöralterapinin lokal etkilerinin yanı sıra, sibernetik etkileşim ile birlikte sinirsel, hormanal, hücresel ve psişik düzenleme sistemleri ile etki ettiği bilimsel olarak kanıtlanmış durumdadır. Nöralterapi, amaca yönelik az miktarda lokal anestezik enjeksiyonu ile mevcut semptomları sadece kısa süreli olarak ortadan kaldırmaz. Sebep olan faktörlerin ortadan kaldırılması ile birlikte vücut regülasyonunun düzenlenmesi, fonksiyonlarda düzelme ve normale dönme sağlanır.

Bir hastalığın oluşması kalıtsal faktörler, önceki hastalıklar, ailesel ve çevresel etkiler, elektromanyetik dalgalar, stres gibi birçok faktöre bağlıdır. Yaralanmalardan sonraki nedbe dokuları, iltihaplar ve ameliyatlar gibi bozucu kaynaklar, bozucu alan olarak adlandırılır.

Bozucu olan, vücut için daimi bir enerji sarfiyatını ve ekonomi kaybını ifade eder. Oysa sağlık ve beden hep ekonomik çalışma üzerine programlanmıştır. Emosyonel(duygusal) bozucu alanlar da vücut dengemizi bozarak kronik hastalıklara neden olabilirler. Bu kalıcı uyarı kaynakları(duygusal travmalar, ameliyat izleri, diş ve ağız içi kronik iltihaplar, nedbe dokular) vücudun savunma sistemini sürekli yorarak dengesizlik yaratır. Bu durumda az bir ilave yük bile, bardağı taşıran son damla olarak hastalanmamıza sebep olabilir. Hani deriz ya bir soğuk aldı ne çok problem çıktı, çok üzüldü birden birçok hastalık başladı gibi. Halbuki bu durumun sorumlusu bardağı dolduran diğer faktörlerdir.
Nöralterapi bozucu alanları tedavi eder.

Hangi hastalıklarda kullanılır?
Özellikle klasik tıbbın çare bulamadığı uzun süreli geçmeyen ağrılarda çok etkilidir. Hormonal bozukluklarda ve sistemik birçok hastalıkta etkilidir. Nöralterapi kas iskelet sisteminin akut veya kronik ağrılı durumları yanı sıra migren, lenf dolaşım bozuklukları, kabızlık, gaz şişkinlik gibi mide bağırsak rahatsızlıkları, hormonal dengesizlikler, huzursuz bacak sendromu ve alerjik hastalıklarda da kullanılabilir. Ayrıca cerrahi girişim sonrası başlayan ağrılarda da kullanılabilir. Sağlıklı insanlarda da vücudun toksinlerden arındırılması ve anti-aging amacıyla yapılabilir.

Vücutta dengeyi sinirleri regüle ederek sağlayan mükemmel bir tedavi yöntemidir.