Hacamat (Kupa Tedavisi) binlerce yıldır insanlığın hizmetinde…
Hadis
Miraç’tan inerken hangi melek cemaatine rastlasam, “Ey Muhammed! Ümmetine hacamat olmalarını emret” dediler.

Binlerce yıllık bir tedavi yöntemi (Çin, Orta Asya kaynaklı 3 ila 5 bin yıllık geçmiş) peygamberimizin büyük sünneti (1500 yıllık geçmiş), Almanya, Amerika ve Kanada’da yoğun kullanım (en son olimpiyatlarda Michael Phelps) tüm dünyada sporcularda performans artışı ve sakatlık gidermek için yoğun kullanım alanı bulmuştur.

Halk arasında kirli kanı atma olarak bilinen, ancak gerçek şifası cilt altı lenfatikleri hareketlendirme, bağışıklık sistemi uyarma, iyileşmeyi hızlandırma ve yapıldığı bölgedeki akupunktur noktalarının kronik (uzun süreli) uyarımı ile yapan bir tedavi yöntemidir.

Dini duyarlılıkları istismar ederek yalan, yanlış, steril olmayan koşullarda merdiven altı uygulamaları durdurmayı hedefleyen Sağlık Bakanlığı yeni yönetmeliği ile kupa tedavisi (Hacamat) konusunda sertifikalı doktorlar haricinde bu uygulamayı 2016 yılı itibariyle yasaklamıştır.

Etki Mekanizması
Özel vakumlu kupalar ile kan alma yöntemi olan hacamat, damardan kan aldırma yönteminden tamamen farklı bir uygulamadır.
-Hacamat uygulanan bölgede mikrosirkülasyon artarak kan ve dokulardan toksinlerin atılmasını sağlar.
-Hacamatın yapıldığı bölgelerde bulunan akupunktur noktalarının da ciddi bir şekilde uyarılması sonucu farklı etkileri ortaya çıkar.
-Vücuttan kan çıkması nedeniyle yeni kan üretme mekanizmaları harekete geçer.
-Organların yansıma bulduğu sırt noktalarına yapılan uygulama ile gerek arteriyo-venöz gerekse lenfatik dolaşım
düzenlenmekte, böylelikle o organların üzerindeki stres azalır.
-Akupunktur noktalarına yapılan uygulama ile bütün sistemin düzenlenmesi ve organlar arası enerji dengesi sağlanarak tedavi edici etki oluşur.
-Klinik çalışmalar ile ispatlanmış bir faydası da vücudun ürettiği tabii kortizonun artmasıdır. Bu da hacamat sonrası ağrılı durumların azalmasını hatta ağrıların yok olmasını sağlamaktadır.

Op. Dr. Hasan Çağlar GÜROL, Hacamat (kupa tedavisi) konusunda Sağlık Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bir doktordur.