Migren kaderiniz değil! Kurtulun ağrılarınızdan!

Akupunkturdan fayda gören baş ağrılarını sınıflarsak,

• Migren tipi baş ağrısı
  • Psikiyatrik tip baş ağrısı
  • Kafa içi inflamasyon ya da ödeme bağlı baş ağrısı
  • Boyun, omuz ve kafadaki yapısal bozukluklara bağlı baş ağrısı
  • Kulak, diş, göz, burun ve sinüs kaynaklı baş ağrıları
  • Kafa içi basıncı değişimlerinden kaynaklanan baş ağrısı

Migren ağrı periodik tekrarlayıcı ataklar halinde gelir. Genellikle tek taraflıı olmakla beraber, iki taraflı da olabilir. Ağrı bazen ışık, bazen ses, bazen sinirlenmek, bazense hareket ile aktive olabilir. Bazı ataklar birkaç saat sürerken, bazıları günlerce sürebilir.

Bazı hastalarda ise migrenin geliyorum sinyalı olan auralı belirtileri olabilir. Bunlardan en sıkları bulantı, migrenin olacağı taraf gözde parlak ışıklar, yanan sönen ışıklar, zigzaglı şekiller, bulanık görme, belli bir bölgeyi görememe şeklinde olabilir. Bazen de konuşmakta zorluk, kelimeleri bulmakta zorlanma olabilir. 5 dakikayla – 1 saat arası sürebilir. Bu bulgular tedavide büyük önem taşır. Özellikle akupunktura ek uygulayacağımız homeopatik destekte tüm bu ayrıntılar büyük önem taşır.

Migren ağrısı ışık, ses, koku, hormonal değişimler (adet, gebelik, menopoz vb) açlık kan şekerinin düşmesi, rutubetli havada rüzgara maruz kalma, sigara, çay, kahve, peynir, şarap, çikolata gibi besinler, doğum kontrol hapları gibi birçok etken tarafından tetiklenir.

Akupunktur migren tedavisinde en etkili yöntemlerden biridir. Akupunktur ile migren tedavisinin yan etkisi yoktur. Akpunktur vücuttan doğal ağrı kesicilerin salgılanmasını sağlar. Böylece ağrılar azalır ve ataklar hafifler. Ayrıca akupunktur beyinde serotonin denilen mutluluk hormonu salınımını da artırır. Serotonin seviyesi de atakların sıklığı ve şiddetinin azalmasında etkilidir. Akupunktur ile migren tedavisinde hastaların ağrı eşiğinin yükselmesi de sağlanmış olur. Böylece de migren atak sıklığı azalır.

Yapılan çalışmalarda saptanan akupunktur ile migren tedavisi başarı oranı % 85-90 olarak saptanmıştır.

Tedavinin süresi, migrenin geçmişiyle birlikte uzar ya da kısalır. Tedavi süresi ortalama 10-16 seans arasıdır. Seanslar haftada 2-3 kez, 4-8 hafta arasıdır. Her seans ortalama 30 dakika sürer.

AKUPUNKTUR ile UYKU APNESİ ve HORLAMA sorunlarınız 10-12 seansta % 80 çözüme kavuşuyor. Unutmayın, akupunktur iyi gelir.