Bütünsel yaklaşımların, kimilerine göre alternatif tıp yöntemlerinin mevcut modern tıp yaklaşımlarının karşıtı değil, aksine desteği olduğunu belirterek başlamak istiyorum. Zira ben de Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu pozitif bilimlere inanan bir kadın doğum uzmanıyım. Modern tıp yöntemi olarak adlandırılan aşılama, tüp bebek, ovulasyon takipleri vb benim de uyguladığım yöntemler. Ancak günümüz dünyasında kısırlık tedavilerinde başarı şansını düşüren pek çok çevresel faktör var. Elektromanyetik alanlardan, wifi dalgalarına, genetiğiyle oynanmış gıdalardan, sempatik sinir sistemini gece gündüz hazır olda tutan strese, ağır metallerden, yoğun psikolojik yüklere, su damacalarındaki xenoöstrojenlerden, virüs salgılarına sıralayabileceğimiz yüzlerce yük, kadın-erkek insanların sırtında.

Kronik ve otoimmün hastalıklar, son 50-60 yılda hem daha genç yaşlara kaymış hem de 50-100 kat fazlalaşmış. Erken menopoz, erken puberte, erken olgunlaşan kız çocuklar, kıllanması başlayan bebekler hepsi 10-20 sene öncesiyle kıyaslayınca bile kat kat arttı.Obezite, metabolik sendrom salgın gibi artıyor. Bu kadın ve erkeklerin hormon denge ve fonksiyonları normal olabilir mi sizce? Göbeği büyüyen erkeğin testesteronu düşer. Göbeği büyüyen kadının da östrojen/progesteron dengesi bozulur. Çağımızın problemi ÖSTROJEN DOMİNANSI bugün sadece kadınların değil, erkeklerin de sorunu. Bakın sokağa, artık anlamlı sayıda göğüsleri belirgin erkek var.
Ruhsal, zihinsel baskılar üreme yeteneğimizi kesin olarak azaltır. Eskiden psikolojik denip biraz da küçümseyere bıyık altı gülünen konular, bugün PNI (psiko nöroimmun) sistemle bilimsel olarak gayet net izah edilebiliyor. O psikolojiktir denilip geçilen çukurun içinde kısırlıktan kansere neler yatıyor.

Tüm bu bakış dahilinde insanın elle tutulan gözle görülen fizik bedeni dışında bir yaşamsal enerji bedeni de vardır. Ruh, zihin, beden hepsi dengede olduğu zaman sorunlarımız daha kolay çözülür. Enerji tıbbi Newton Fiziğine göre değil Quantum Fiziğine göre çalışır, onun için soznsuz olasılık ve şifa barındırır.

Özetle bu kadar dengesi her yönüyle bozuk bir dünyada, ruhi ve bedeni dengesi yıllarca süren stres, sıkıntı ve kısırlık sebebi faktörlerle bozulmuş bir karı kocanın tedavi sonucu ile, ruh beden dengesi, enerji dengesi sağlanmış bir karı kocanın tedavi sonucunun aynı olması beklenebilir mi? Elbette dengenin sağlanmasının yapılan her tedaviye tüp bebek de olsa, aşılama da olsa katkısı çok fazla olacaktır. Anlamlı sayıda da kendiliğinden gebelik olacaktır.

Peki bu dengeyi kurmak için biz neler yapıyoruz?

1-Akupunktur
Çiftlerin çocuk sahibi olma arzularına ve düzenli cinsel ilişkide bulunmalarına rağmen, bir yıl içerisinde gebelik elde edilmemesine infertilite (kısırlık) adı verilmektedir. Korunmayın çiftlerin %85’inde bir yıl içerisinde gebelik oluşması beklenir. Infertilite %35-40 oranında erkek, %40-45 oranında kadına ait nedenlerle ortaya çıkmaktadır. Çiftlerin %20-25’inde erkek ve kadın faktörü birlikte bulunmaktadır. %10-15’inde ise tüm araştırmalara karşılık infertiliteyi açıklayabilecek bir neden bulunmamaktadır.

Infertilite (kısırlık) tedavisinde akupunktur erkek ve kadın hastaların problemlerinin çözülüp gebe kalabilmesinde kendi başına kullanabildiği gibi, diğer yardımcı üreme yöntemlerinin (asılama, tüpbebek) başarı oranlarını anlamlı oranda artırmaktadır.  Tüp bebek uygulaması öncesi, sadece akupunktur ile 3 aylık ön hazırlık terapisi görmekte olan pek çok hastamız tüp bebek tedavisine gerek kalmadan kendileri gebe kaldılar. Poor responder over (yani kötü yumurta cevabı) olan 40 yaş üstü 6 hastamın sadece yumurtalama ilacı ve yumurtalatma ilacı + akupunktur ile tedavi gördükleri aylar karşılaştırılınca yumurta sayı ve kalitesinde %70 artış kaydettim. Tüp bebek ve asılama tedavilerinde yumurta geliştirici klasik tedaviye ilave olarak akupunktur tedavisi uygulanması hem gebelik şansını artırmakta, hem de hastanın stres ve depresyonunu yok ederek tedaviye uyumunu artırmaktadır.

2-Homeopati
Ruh ve bedenin dengesini en derinden kurup tedavilerimizi mükemmel destekler. Lütfen homeopati ve infertilite bölümümüzü okuyunuz.

3-Fitoterapi
Erkek ve kadın infertilitesinde bitkilerin eşsiz gücü bilimsel dozlama ve sıklıkta hazırlanıp hastalarımız desteklenir. Fitoterapi ve Erkek infertilitesi, Fitoterapi ve Kadın İnfertilitesi bölümlerine bakınız.

4-Kişiye özel metabolizma diyeti
Düşük insülin alkali vücut yapısı elde ettiğimiz hastalarımızın hem gebe kalmaları kolaylaşıyor, hem de sağlıklı bir bebek dünyaya getirme olasılıkları artıyor. Kanda artan şeker oranları hem gebe kalmayı zorlaştırır, hem de erken dönem düşük oranlarını artırır. Kişiye özel metabolizma diyeti Obezite ve Bölgesel İncelme bölümüne bakınız.

5-Ozon tedavisi
 İnfertilite tedavisi esnasında ozon tedavisi yapılması gebe kalma şansını artırmaktadır. Ozon tüm dokularda oksijenizasyonu artırır ve rejenerasyonu (hücre yenilenmesi) sağlar. Çiftlerin tüp bebek tedavisinden önce ozon tedavisi almaları hücreleri yeniler, canlandırır. Sperm ve yumurta kalitesi artar ve tüp bebek, aşılama gibi tedavilerde daha başarılı sonuçlar alınır. Ozon Tedavisi

6-Nöralterapi
Vücutta detoksifikasyonu destekler. Hipofizden ve tüm bezlerden hormon salgılarını regüle eder. Nöralterapi

7-Yeni nesil PRP (cGF) ile yumurtalık gençleştirme
Hastamızın kendi kanından elde edilen konsantre büyüme faktörleri kadınlarda yumurtalıkalra, erkeklerde ise testislere enjekte edilerek üreme hücrelerinin gençleştirilmesi sağlanabilir. Erkek ya da kadın üreme hücrelerinin aktive edilmesi, canlanması, kalitesinin artması için bu işlem başarıyla kliniğimizde uygulanmaktadır.

8-Bioregulasyon
Cihazın teşhis ve tedavi yöntemini basitçe anlatmak gerekirse, cihaz vücudunuza 8000 ayrı konuda bilgi (bioinformasyon) (alerjiler, hastalıkalr, ağır metaller, vitaminler, mineraller, emosyonel durumlar, çakralar vs) gönderip bunalrın sizin hücrenizdeki durumunu çok yüksek bir teknoloji ile ölçüyor ve bunları dengeleyecek doktor tarafından ayarlanmış bilgileri size tekrar geri gönderiyor. Ve hücreleriniz adım adım sağlıklı forma geri dönüyor. Eminim ki tıbbın geleceğinde bioregulasyon tedavileri çok geniş bir rol oynayacak.

9-Kupa tedavisi
Bir bütünün parçası olarak doğru uygulanımalrda başarı şansını artıran bir yöntemdir. Hacamat (kupa tedavisi)