Bu konu ile ilgili kafa karışıklığı mevcuttur. Bunun için yasalarımızda bu konu nasıl ele alınmış inceleyelim.

• Yasalarımıza göre kadınlar 18 yaşından büyükse kendi rızası ile kürtaj olabiir.
  • 18 yaşından küçük kadınlar ise anne ya da babasının imzası ve oluru ile kürtaj olabilirler.
  • 18 yaşından büyük bir kadının 10 haftayı geçmeyen gebeliğini aldırma konusunda karar verme hakkı kendisindedir.

Aslında özeti yukarıda mevcut kürtaj konusundaki yasal maddeler ayrıntılı olarak aşağıdaki gibidir:

MADDE 3 : Gebeliğin onuncu haftası doluncaya kadar kadının sağlığı açısından tıbbi sakınca olmadığı taktirde istek üzerine rahim tahliye edilir. Rahim tahliyesi kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarınca yapılır.

MADDE 4 : On haftayı geçmeyen gebelikte rahim tahliyesini;

1. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı mesleklerini uyuladıklarını yerlerde
  2. Pratisyen hekimler menstrüel regulasyon yöntemiyle resmi tedavi kurumlarında yaparlar.

Anestezi gerektiren tahliyeler ise, anestezi uygulanabilen resmi tedavi kurumlarıyla özel hastanelerde yapılır. On haftayı geçmeyen gebelikte rahim tahliyesinin yapılacağı resmi tedavi kurumlarıyla özel hastanelerde ve kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarının muayenehanelerinde tüzüğe ekli (1) sayılı listede yer alan araç gerecin bulunması zorunludur.

MADDE 5 : Gebelik süresi on haftayı geçen kadınlarda, rahim tahliyesi yapılamaz.

Kürtaj hakkında detaylı bilgi için aklınıza takılanları doktorumuza sorabilirsiniz.